Sobota, 28 stycznia 2023 r. Imieniny obchodzą : Julian, Tomasz
16.01.2023

Czym jest crossfit?

Crossfit jest planem treningowym stanowiącym alternatywę dla ćwiczeń na siłowni. Ćwiczenia w ramach CrossFit angażują mięśnie całego ciała, a w szczególności pośladki, uda, mięśni brzucha. Dzięki czemu uzyskuje się szybkie efekty oraz wymarzoną sylwetkę.

Czym jest crossfit?
Czym jest crossfit?

 

Najważniejsze zasady treningu CrossFit

 

Na stronie  https://www.mediaexpert.pl/lp,atlas-cwiczen-crossfit odnaleźć można interesujące propozycje ćwiczeń pomagających wyrzeźbić sylwetkę w ramach treningu CrossFit. Jest to bardzo uniwersalny program treningowy, który mogą wykorzystywać zarówno osoby doświadczone, jak również początkujące. Podstawą treningu crossfit jest założenie, że osoba zdrowa powinna osiągnąć doskonałą sprawność fizyczną aż w 10 obszarach, do których należą:

  • wytrzymałość,
  • wydolność krążeniowo-oddechowa,
  • gibkość,
  • siła,
  • szybkość,
  • moc,
  • równowaga,
  • zwinność,
  • dokładność,
  • koordynacja.

Aby osiągnąć założony cel należy wykonywać przysiady ze sztangą, biegać, pływać, podnosić ciężary, skakać na skakance, rzucać piłką lekarską, wykonywać pompki oraz brzuszki. W ramach treningu crossfit wyróżnić można także bardzo charakterystyczne ćwiczenia, takie jak uderzanie młotem o oponę, trening z linami czy też wskakiwanie na skrzynię.

 

Jak długo trwa trening CrossFit?

 

Ogromne znaczenie ma regularność oraz intensywność realizowanych ćwiczeń. Dlatego trening crossfit musi trwać co najmniej 3 dni. Oznacza to, że każdego dnia wykonuje się 15 minut rozgrzewki, 10 minut ćwiczeń rozciągających oraz 20 minut bardzo intensywnych ćwiczeń, tak zwany workout. Każde ćwiczenie powinno trwać dwie minuty, a ponadto ćwiczenia ciężkie powinny być wykonywane naprzemiennie z ćwiczeniami lżejszymi. W ten sposób nie obciąża się cały czas tych samych partii mięśni oraz uzyskuje lepsze efekty. Następnie konieczne jest dzień przerwy, po czym cykl należy kontynuować.

 

Czy warto trenować CrossFit?

 

Crossfit może przynosić doskonałe efekty, jeżeli zachowa się regularność, systematyczność oraz właściwą dokładność podczas wykonywania ćwiczeń. Ogromnymi korzyściami wynikającymi z tego typu treningu to stopniowy wzrost wytrzymałości, lepsza wydolność krążeniowo-oddechowa, większa gibkość, wzrost siły i szybkości, poprawa równowagi i zwinności, doskonała koordynacja ruchów. Dużą zaletą treningu crossfit jest także możliwość ćwiczenia poza domem, na sali treningowej, siłowni, lecz także na świeżym powietrzu. Jest to bardzo ciekawy oraz krótkotrwały trening dedykowany osobom zdrowym. Należy jednak uwzględniać, że w czasie intensywnych oraz szybkich ćwiczeń znacząco wzrasta ryzyko wystąpienia kontuzji. Trening crossfit można wykonywać nawet bez dodatkowego sprzętu, przez co istnieje możliwość treningu w lesie, parku, na wakacjach. Trening ten charakteryzuje się bardzo wysoką różnorodnością ćwiczeń. Dlatego nie ma tu mowy o monotonni. Pozwala to budować lepszą motywację do treningu, uzyskiwać lepszy efekty. Natomiast wadą treningu crossfit jest zwiększone ryzyko kontuzji, a także niemożliwość wykonywania treningu przez osoby z różnego rodzaju schorzeniami. W szczególności osoby mające problem z układem krążenia, otyłością lub kręgosłupem powinny skonsultować trening crossfit z lekarzem. Ćwicząc na początku z osobistym trenerem można dobrać intensywność ćwiczeń do poziomu swojej kondycji fizycznej, minimalizując ryzyko kontuzji oraz zwiększając szybkość efektów.

s

s
s
s
© MD 2010-2023
Portal wykorzystuje pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) własne oraz systemów zewnętrznych, w celu analizowania zainteresowań czytelników naszego portalu i zgodnie z rozporządzeniem RODO. Więcej informacji w naszej polityce prywatności